orar ambulator 2016.pdf
Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj reglementează activitatea Ambulatoriului integrat şi al Ambulatoriului de specialitate − stomatologie −
după cum urmează:
Ambulatoriu integrat spitalului
Ambulatoriul de specialitate al
spitalului este organizat −
conform Ordinului
nr. 39/2008 − Ambulatoriu integrat organizat în cadrul unităților sanitare cu paturi, asigură asistenţa medicală ambulatorie şi are în structură Cabinete medicale de specialitate, care
au corespondent în specialităţile secţiilor şi compartimentelor cu
paturi, precum și cabinete
medicale în alte specialităţi, pentru a asigura
o asistență medicală complexă. Ambulatoriul integrat al spitalului face parte din structura
spitalului, activitatea medicilor se
desfăşoară
în sistem integrat şi utilizează în comun platoul
tehnic cu respectarea legislației în vigoare de prevenire a infecţiilor
nosocomiale, în vederea creșterii accesibilităţii pacienţilor la servicii
medicale diverse și complete.
Serviciile medicale ambulatorii sunt înregistrate şi raportate distinct.
Medicii de specialitate încadrați în spital desfăşoară activitate în sistem integrat, spital –
ambulatoriu
integrat în cadrul programului normal de lucru,
asigurând asistenţa medicală spitalicească continuă, după
un program stabilit
de comun acord cu şefii de secţii, ce este comunicat casei de Asigurări de Sănătate cu care
spitalul are contract. Ambulatoriul integrat al spitalului asigură asistenţa de specialitate a bolnavilor
ambulatorii. Este condus de un medic care îndeplinește şi atribuții de medic coordonator de ambulatoriu, ajutat de o asistentă medicală coordonatoare. Programul de lucru este diferenţiat pe cabinete, astfel încât să se asigure accesibilitatea la asistenţa medicală şi evitarea aglomeraţiei pentru toate categoriile de asiguraţi.
Serviciile medicale
furnizate de ambulatoriul integrat
de spital cuprind:
consultaţii, investigaţii, stabilirea diagnosticului, tratament medical și/ sau chirurgical, îngrijiri,
medicamente
și
materiale sanitare, servicii
de consiliere psihologică și alte servicii
conexe, conform contractului cadru
cu casa de asigurări de sănătate.
În relaţia contractuală cu
casa de asigurări de sănătate,
pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate, spitalul are dreptul să încaseze
contravaloarea serviciilor medicale pentru care asiguratul nu are bilet de
trimitere, cu excepţia afecţiunilor confirmate care permit
prezentarea direct la medicul de specialitate din ambulatoriul de specialitate,
a urgenţelor şi a serviciilor de
acupunctură şi planificare familială.
În relaţia contractuală cu casa de asigurări de sănătate spitalul este
obligat:
a) să
acorde servicii de
asistenţă medicală ambulatorie de specialitate asiguraţilor numai pe
baza biletului de
trimitere, cu excepţia urgenţelor şi afecţiunilor confirmate
care permit prezentarea direct
la medicul de specialitate din ambulatoriul de specialitate, precum şi a serviciilor de acupunctură şi planificare
familială;
b) să
informeze medicul
de familie, prin scrisoare medicală, despre
diagnosticul şi tratamentelor recomandate; să transmită rezultatul investigaţiilor paraclinice
medicului de familie la care este înscris asiguratul;
c) să
întocmească liste de aşteptare pentru
serviciile medicale programabile.
d) să
respecte criteriile
de calitate a serviciilor medicale furnizate şi a activităţii desfăşurate;
Cabinetul de consultații medicale de specialitate are, în principal, următoarele atribuţii:
a) asigurarea asistenţei medicale de specialitate bolnavilor ambulatori;
b) asigurarea primului ajutor medical şi al asistenţei medicale de urgenţă, în caz de boală sau accident;
c) îndrumarea
bolnavilor către unităţile sanitare cu paturi, în cazurile când este necesară internarea;
d) programarea judicioasă a bolnavilor la cabinetele de specialitate, pentru evitarea aglomeraţiei şi a amânărilor;
e) executarea măsurilor specifice de prevenire şi combatere a
bolilor cronice şi degenerative;
f) organizarea şi efectuarea examenelor de specialitate şi a investigațiilor de laborator,
în cadrul examenului de angajare şi control medical periodic al unor categorii de salariați;
g)
stabilirea incapacităţii temporare de
muncă;
h) organizarea şi asigurarea recuperării capacității de muncă pentru adulţi si copii;
i) organizarea şi asigurarea tratamentelor medicale pentru adulți şi copii la domiciliul bolnavilor;
j) organizarea depistării active, prevenirii şi combaterii
tuberculozei, bolilor venerice, tulburărilor și bolilor psihice etc;
k) studierea morbidității din teritoriu, cu prioritate pentru afecţiunile cu pondere importantă, evidenţa acestor boli şi efectuarea de studii cu caracter
epidemiologic;
l) dispensarizarea, pe medic de familie,
unor categorii de bolnavi și unor persoane sănătoase supuse riscului de îmbolnăvire;
m) întocmirea
documentelor medicale pentru bolnavii din teritoriu, potrivit dispoziţiilor în vigoare;
n) efectuarea investigaţiilor necesare expertizării capacității de muncă;
o) colaborarea cu secţiile şi serviciile de expertiză şi recuperare medicală a capacităţii de muncă, în stabilirea
capacităţii de muncă, efectuarea investigațiilor necesare pentru
expertizele medico – legale.
Cabinetele de
consultaţii medicale de
specialitate sunt:
planificare familială; diabet zaharat, nutriție și boli metabolice (picior diabetic); oncologie medicală; medicina muncii.
Au, în principal, următoarele atribuţii:
a)
asigură asistenţa medicală/ chirurgicală, ambulatorie de
specialitate, asistenţa de urgenţă şi tratament;
b)
efectuează examene speciale
pentru angajare, controlul medical periodic (cabinetul de medicina muncii);
c)
dispensarizează bolnavii cronici
(cabinetul de oncologie medicală,
cabinetele de diabet şi picior diabetic);
Ambulatoriu de specialitate de
stomatologie
Serviciile de
medicină dentară se acordă
de către cabinetele
de medicină
dentară, autorizate şi/ sau acreditate potrivit legii pentru
acest tip de activitate medicală.
Serviciile de
medicină dentară cuprind servicii preventive,
corective, curative, lucrări protetice și urgențe stomatologice.
În relaţia contractuală cu casa de asigurări de sănătate, spitalul are
următoarele obligaţii:
a) să
asigure acordarea
serviciilor medicale de medicină
dentară, prevăzute în pachetul de servicii medicale, asiguraţilor fără
nicio discriminare,
folosind formele cele mai eficiente de tratament;
b) să
asigure eliberarea
actelor medicale;
c) să întocmească
liste de
prioritate pentru serviciile
medicale de medicină dentară programabile, dacă este cazul;.